کانادا

مرگ یک جوان در اثر ابتلا به هاری

مرگ یک جوان در اثر ابتلا به هاری

یک مرد ۲۱ ساله از شهروندان جزیره ونکوور بنام « نیک ماژور»، در اثر ابتلا به هاری درگذشت.

به گزارش تهرانتو به نقل از سی تی وی، خانواده این جوان در رابطه با علت این امر گفتند که آنها در اواسط ماه می به « Tofino» رفته و هنگامی که در حال حرکت در مسیر بودند با گروهی از خفاش‌ها مواجه شدند که این مرد جوان به آنها ضربه‌ای زد و بینشان تماسی برقرار شد.
وزیر بهداشت نیز در این رابطه گفت: خفاش‌ها در تمام قسمتهای بریتیش کلمبیا وجود دارند و بعنوان یکی از عوامل انتقال هاری شناخته شده‌اند ، همانطور که در این مورد اخیر در ونکوور پیش آمده است.
در همین رابطه خانواده ، دوستان و کارکنان مرکز بهداشتی که این مرد جوان برای درمان مراجعه کرده تحت بررسی و مراقبت قرار گرفتند تا از سلامتشان اطمینان حاصل شود.
بنابر این گزارش و بر اساس پست فیسبوک از سوی باشگاه ورزشی Cascadia Martial Arts « نیک ماژور»، یکی از ورزشکاران و مربیان تکواندو کار این باشگاه در Parksville بوده است.
Cascadia در ادامه ضمن ابراز ناراحتی از این حادثه ، نسبت به خانواده این جوان اظهار همدردی کرده و گفت که فرزندشان یکی از جوانان محبوب و ورزشکار بوده است.
از سال ۲۰۰۳ تاکنون این نخستین مورد ابتلا به هاری است که در کانادا گزارش شده است.
همچنین بنابر گزارشهای دولت فدرال کانادا، از سال ۱۹۲۴ تاکنون این فرد بیست و ششمین نفر است که گزارش علت مرگش در اثر ابتلا به هاری منتشر شده است.
در حال حاضر امکان واکسیناسیون هاری در کشور فراهم است البته این واکسن در شرایط عادی در اختیار عموم نیست و بیشتر در محیطهایی که کارگران با حیات وحش در ارتباط هستند و سایر افرادی که احتمال درگیری انها با این ویروس هست موجود است.
گفتنی است هاری یک بیماری ویروسی کشنده است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می شوند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا