کانادا

فرود اضطراری پرواز AC837 ایرکانادا در اسپانیا

Air-Canada-Madrid-emergency-landing 1
Air-Canada-Madrid-emergency-landing 1

دوشنبه سوم فوریه ۲۰۲۰ ؛ یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ متعلق به ایرکانادا که از مادرید عازم تورنتو بود کمی پس از برخاستن، با مشکل ترکیدگی چرخ و افتادن قطعه ای از آن داخل موتور مواجه شد و ناچار به فرود اضطراری گردید.

هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ حامل ۱۲۸ مسافر بود که پس از این مشکل در قسمت جنوب شرقی فرودگاه آدولفو سوارز-باراجاس به پرواز ادامه داد تا سوخت خود را استفاده کند و هواپیما هنگام نشستن روی باند فرودگاه سبک باشد.

به گفته ایر کانادا این مسئله اندکی پس از برخاستن رخ داده است و براساس   گزارش ها، ترکیدگی تایر در هنگام برخاستن نیز یکی از ۱۰ مدل این هواپیما را خراب کرده است.

ایگناسیو مونتسینوس یکی از سخنگویان اپراتور فرودگاه اسپانیا در این رابطه گفت که خلبان به برج مراقبت فرودگاه اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

 

 

ایرکانادا نیز با ارسال یک ایمیل اعلام کرد: خلبانان ما کاملا برای این شرایط آموزش دیده اند با این وجود، فرود اضطراری در اولویت این پرواز اعلام شد.

وزارت دفاع اسپانیا اعلام کرد که یک هواپیمای جنگنده F18 از یک فرودگاه نظامی در نزدیکی پایتخت اسپانیا برای ارزیابی میزان خسارت وارد شده به هواپیمای AC837 ایرکانادا و بررسی فرود اضطراری اعزام شده است.

روز دوشنبه فرودگاه اصلی مادرید به دلیل مشاهده یک هواپیمای بدون سرنشین در این منطقه بیش از یک ساعت تعطیل بود و ۲۶ پرواز نیز متوقف شد.

پرواز AC837 ایرکانادا عازم فرودگاه پیرسون تورنتو بود ولی به علت این مشکل ۷ ساعت تاخیر داشت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا