کانادا

کاهش سفر کانادایی ها در نیم سال نخست ۲۰۱۹

بنابر گزارش مرکز آمار کانادا میزان سفر کانادایی‌ها در فصل نخست سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

داده‌های منتشر شده توسط این سازمان نشان می‌دهد سفر کانادایی‌ها به آمریکا و سایر کشورها در سه ماه نخست سال جاری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

بنابر این آمار، کانادایی‌ها طی ژانویه تا مارس امسال ۵۴.۲ میلیون سفر داخلی ، ۶ میلیون نفر سفر به آمریکا و ۳.۳ میلیون نفر به سایر مقاصد سفر داشته اند که نشان می‌دهد در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته سفرهای داخلی کانادایی‌ها ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین سفر کانادایی‌ها به آمریکا ۳ درصد و به کشورها نیز حدود ۰.۳ درصد کاهش داشته است. این آمارها بر اساس اطلاعات تهیه شده توسط سازمان ملی سفر کانادا و نظرسنجی های آنلاین تهیه شده است.

بنابر این گزارش ۵۷ درصد سفرهای خارجی کانادایی‌ها برای خوشگذرانی و تفریح بوده است. سفرهای داخلی کانادایی‌های نیز ۴۳ درصد به منظور دیدار با دوستان و خویشاوندان و ۲۸ درصد با هدف گردش و خوش گذرانی بوده است. همچنین این گزارش نشان می‌دهد با وجود کاهش سفرهای داخلی و خارجی مسافرت کانادایی‌ها در سه ماهه نخست سالجاری اندکی افزایش داشته است.

بنابر این گزارش یکی از دلایل کاهش این سفرها، کاهش ارزش دلار کانادا بوده با این وجود ایالات متحده و مکزیک با ۸۳۰ هزار سفر در صدر مقاصد گردشگران کانادایی قرار داشته است و پس از آن کوبا با ۴۱۰ هزار و جمهوری دومنیکن با ۲۹۵ هزار و چین با ۲۴۰ هزار سفر در رتبه های بعدی سفرهای خارجی کانادایی‌ها قرار داشته‌اند.

بنابر این گزارش یکی دیگر از دلایل کاهش سفر کانادایی‌ها در سه ماه نخست سال جاری سرما، طوفان و بادهای شدید در ماه‌های ژانویه و فوریه بوده است که باعث شده کانادایی ها بیشتر در خانه بمانند و البته کمتر خرج کنند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا