کانادا

آغاز گامهای نخست اجرایی شدن توافقنامه جدید نفتا

توافقنامه جدید نفتا
توافقنامه جدید نفتا

 

جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا ، روز سه شنبه اعلام کرد گامهای جدید اجرایی شدن توافقنامه جدید نفتا از دوشنبه هفته آینده آغاز می شود.

وی که در وینیپگ سخن می گفت افزود: هفته آینده با آغاز به کار مجدد مجلس، ما نیز بلافاصله اقدامات لازم را در تصویب نفتای جدید انجام می دهیم.

روند این کار با ارائه طرحها و راهکارهای جدید از روز دوشنبه آغاز شده و به دنبال آن قوانین مربوط از روز چهارشنبه ارائه می شوند.

ترودو تصویب نفتای جدید را در مجلس از الویت های دولت خواند و بیان کرد: میلیونها کانادایی از کشاورزان در آلبرتا ، کارگزاران در ویندزور ، تولیدکنندگان آلومینیوم در Saguenay ( کبک ) و کارآفرینان در سنت جان و یا ونکوور به تجارت پایدار و قابل اعتماد با بزرگترین شرکای تجاری ما وابسته هستند.

او ادامه داد: تصویب لایحه جدید نفتا احتمالا ممکن است برای کانادا مدتی زمان بر باشد همانطور در مجلس و سنا نیز روند آن طی شود، بدان معنی که احتمال وقفه در هر دو روند وجود دارد.

با توجه به اینکه لیبرالها در مجلس در اقلیت هستند بنابراین برای تصویب این لایحه نیازمند حمایت سایر احزاب نیز هستند.

با این وجود نخست وزیر هنوز اعلام نکرده که در تصویب این لایحه از چه حزبی کمک خواهد گرفت.

ترودو در ادامه بیان کرد: گفتگوهای زیادی بین پابلو رودریگرز ، رئیس عالی مجلس و سایر احزاب انجام خواهد شد و این گفتگو از طرف ما نیز صورت خواهد گرفت.

با این وجود ترودو گفت که حزب او در رابطه با حمایت از توافق جدید نفتا سخت در تلاش است.

 

توافقنامه جدید نفتا
توافقنامه جدید نفتا

 

نخست وزیر کانادا افزود: کاری که ما انجام دادیم این است که به همه در مجلس و سراسر کشور یادآوری کنیم که رابطه تجاری ما برای نسلهای آینده چقدر اهمیت دارد.

وی گفت: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم روشی که در پیش گرفته ایم درست است و این بدان معنی است که تصویب نفتای جدید در اسرع وقت، مشروط به مسئولیت پذیر بودن مجلس خواهد بود.

کانادا، مکزیک و آمریکا قانون جدید نفتا را در نیمه دسامبر گذشته امضا کردند.

مکزیک اولین کشوری بود که پس از امضای این توافقنامه آن را در کشور خودش به تصویب رساند.

هفته گذشته نیز این توافقنامه در ایالات متحده به تصویب رسیده است.

این بدان معناست که کانادا آخرین کشوری خواهد بود که این توافق را به تصویب می رساند و لازم بذکر است این توافقنامه تا زمانی که در هر سه کشور تصویب نشود اجرایی نخواهد شد.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا