کانادا

کاهش قدرت دفاعی کشور با افزایش مشارکت ارتش در امدادرسانی بلایای طبیعی

کاهش قدرت دفاعی کانادا با افزایش مشارکت ارتش در امدادرسانی بلایای طبیعی
کاهش قدرت دفاعی کانادا با افزایش مشارکت ارتش در امدادرسانی بلایای طبیعی

 

فرمانده ارتش کانادا هشدار داد که حضور ارتش در امدادرسانی به مصیبت زدگان حوادث طبیعی مانند سیل، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی قدرت دفاعی کشور را کاهش می دهد.

نیروهای مسلح کانادا سابقه ای طولانی در کمک به استانها و شهرهای مصیبت زده در بلایای طبیعی دارند و سربازان با اقداماتی مانند پر کردن کیسه های شن ، تخلیه شهروندان از مناطق آتش سوزی، مهار آتش سوزی های مهیب از جمله دیگر موارد به یاری مردم شتافته اند.

روند اخیر این امدادرسانی ها نشان می دهد که این درخواستها هم از نظر وسعت و هم از نظر تعداد رو به افزایش است.

تجزیه و تحلیل رسانه های کانادایی در ماه می گذشته نشان می دهد که ارتش کانادا طی دو سال گذشته در ۱۰ بلای طبیعی مرتبط با آب و هوا به کمک مردم شتافته است.

این رقم در مقایسه با ۲۰ رویداد مشابه طی سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ نشان دهنده افزایش این وقایع است و تعداد زیادی از سربازان نیز درگیر این وقایع بودند .

 

کاهش قدرت دفاعی کانادا با افزایش مشارکت ارتش در امدادرسانی بلایای طبیعی
کاهش قدرت دفاعی کانادا با افزایش مشارکت ارتش در امدادرسانی بلایای طبیعی

 

ژنرال Wayne Eyre با اشاره به استقبال گرم مردم و دولتهای محلی از اقدامات ارتش تاکید کرد که تداوم این گونه امدادرسانی ها، بر میزان آمادگی ما برای دفاع از کشور تاثیر می گذارد.

وی آمادگی را به معنی توانایی انجام کار در لحظه ای مشخص خواند و گفت: در رابطه با ارتش این آمادگی باید در رابطه با جنگ باشد و این امر در زمان صلح تا حدی مهم به نظر نمی رسد .

فرمانده ارتش کانادا با تاکید بر لزوم آموزشهای دفاعی سربازان کانادایی یادآور شد: ( نبود آموزشهای دفاعی) مانند آن است که یک تیم هاکی را بدون تمرین و بازی روی یخ ناگهان برای شرکت در مسابقات NHL بفرستید و از آن انتظار موفقیت و برنده شدن داشته باشید.

این مقام مسئول ادامه داد: در ماه می سال گذشته زمانی که سربازان در پایگاه نامی Wainwright در آلبرتا آموزش می دیدند، ۲۰۰۰ نیروی ارتش نیز به کمک سیل زدگان انتاریو ، کبک و نیوبرانزویک رفته بودند.

Eyre اظهار داشت: من نگران رخدادهای یک یا دو سال نیستم بلکه نگرانی من راجع به از دست رفتن یک دوره از آموزشهاست که بعدها می تواند خساراتی جبران ناپذیر داشته باشد.

وی ارتش را نیروی کمکی شهرداری و استانداری ها خواند و بیان کرد:

اگرچه ارتش در رابطه با مقابله با بلایای طبیعی آموزش می بیند اما ماموریت اصلی آن مقابله با این رویدادها نیست و تاکید بیش از حد برای کمک در این موارد در نهایت به کشور آسیب می زند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا