کانادا

استقبال کانادایی ها از ابتکار ساخت نی های کاغذی توسط یک ایرانی

استقبال کانادایی ها از ابتکار ساخت نی های کاغذی توسط یک ایرانی
استقبال کانادایی ها از ابتکار ساخت نی های کاغذی توسط یک ایرانی

 

به گزارش تهرانتو به نقل از سی تی وی نیوز:

کانادایی ها از ابتکار « آرمین عزیزی » مهندس ایرانی مقیم تورنتو برای ساخت نی هایی از جنس کاغذهای دوستدار محیط زیست استقبال کردند.

آرمین عزیزی، عاشق ماهیگیری است و در یکی از سفرهای اخیر خود که برای ماهیگیری رفته بود متوجه آلودگی زیاد آبها شد و تصمیم به انجام کاری گرفت.

وی در این رابطه گفت: همه جا پلاستیک است. تمام شهرها بخصوص در رابطه با پلاستیک های یکبار مصرف مشکل دارند.

نی های پلاستیکی نیز به دلیل سبک بودن به همه جا می روند و سواحل زیبا، سیستم آبرسانی و حتی اقیانوسهای را آلوده می کنند. آنها روی زندگی ما، دریاها و فرزندانمان تاثیر می گذارند.

بر همین اساس عزیزی و خانواده اش تصمیم می گیرند دست به اقدامی بزنند.

او با اشاره به سوابق خود در حوزه مهندسی محیط زیست تصریح کرد: با محصولی که ما تولید کرده ایم و سازگاری آن با محیط زیست و طبیعت نه تنها از تخریب فضای سبز جلوگیری می کند بلکه همه چیز سبزتر می شود.

 

استقبال کانادایی ها از ابتکار ساخت نی های کاغذی توسط یک ایرانی
استقبال کانادایی ها از ابتکار ساخت نی های کاغذی توسط یک ایرانی

 

آرمین عزیزی این کارخانه را با عنوان  GSM Inc یا Green Supply Management Inc با استفاده از مواد اولیه کانادایی و آمریکایی در سال ۲۰۱۸ تأسیس کرده است.

وی در گفتگو با سی تی وی نیوز تورنتو به ورود حجم زیادی از نی کاغذی چینی در بازار کانادا اشاره و بیان کرد: نی های کاغذی موجود در بازار از چین می آیند و من نمی گویم آنها بد هستند اما مشکل اینجاست که برخی از آنها مورد تایید FDA نیست.

او ادامه داد: آنها نی ها کاغذی تهیه می کنند ولی در بسته های پلاستیکی قرار می دهند بنابراین ۱۵ نی کاغذی در یک بسته پلاستیکی قرار می گیرد اما ما سعی می کنیم حتی بسته بندیهایمان هم با محیط زیست سازگار باشد و در آنها از پلاستیک استفاده نمی کنیم. کاغذ مورد استفاده ما نیز کرافت و قابل تجزیه و بازگشت به محیط است چون هدف داشتن پلاستیک کمتر است.

حسین حسامی، برادر همسر آرمین عزیزی نیز در این طرح شرکت داشته است. او نیز با تاکید بر لزوم حفظ محیط زیست گفت: آرمین می داند که زمین اگر خراب شود قابل بازسازی نیست و برای موفقیت در این کار فداکاری های زیادی کرده است از جمله اینکه او ناچار شد از شغلش که پرستاری بود دست بردارد و همراه همسرش مریم حسامی تمام وقت فقط برای شرکت GSM Inc تلاش کند.

او یک روز هم به من گفت که می خواهد این کار را بکند و پرسید شما با من همکاری می کنید، من هم گفتم ۱۰۰ درصد از شما پشتیبانی می کنم.

این زوج در سال ۱۹۹۷ از ایران به کانادا مهاجرت و در تورنتو سکنی گزیدند. آنها دارای ۲ پسر بزرگسال نیز هستند.

عزیزی با تاکید بر جدید بودن این کار تاکید کرد: ما واقعا عاشق کانادا هستیم چون همیشه به ما فرصت می دهد.

او در رابطه با مشتریان این محصول نیز افزود: در حال حاضر عمدتا رستورانها و فروشگاههای کوچک مشتری ما هستند ولی امیدواریم که در آینده تعداد مشتریان آن بیشتر شوند.

او با اشاره با تدوام این کار اظهار داشت: ما در آینده روی نی های تولیدی مان کار کرده و سعی می کنیم آنها را بیش از پیش بهتر کنیم.

حسین حسامی نیز معتقد است مهم ترین کاری که هر کانادایی باید انجام دهد حمایت از جامعه خود با خرید تولیدات کوچک و محلی است.

آرمین عزیزی در پایان گفت : روزی را می بینم که محیط زیست ما عاری از نی ها و کیسه های خرید پلاستیکی شده است. مشکل عصر ما این است و راه دیگری هم برای آن وجود ندارد.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا