کانادا

افزایش سرطان روده بزرگ در بین کانادایی های زیر ۵۰ سال

افزایش سرطان روده بزرگ در بین کانادایی های زیر ۵۰ سال

سرطان روده بزرگ در بین کانادایی ‌های زیر ۵۰ سال افزایش یافت.

محققان دانشگاه کلگری داده‌های کلیه کانادایی هایی را که طی سالهای ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۵ به سرطان روده بزرگ مبتلا بوده اند بررسی کرده اند و دریافته اند که از سال ۲۰۱۰ تعداد زنانی که زیر ۵۰ سال به سرطان روده بزرگ مبتلا شده اند ۴.۴۵ درصد افزایش یافته است.
همچنین از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ نیز تعداد مردان زیر ۵۰ سال کانادایی که به این بیماری مبتلا شده اند نیز از ۳.۳۷ به ۴.۴۷ درصد رسیده و افزایش یافته است.
« دان برنر» استاد اپیدمیولوژیک از دانشگاه کلگری و نویسنده اصلی این مطالعه در این رابطه گفت: در بررسی داده های سرطان کشور انتظار کاهش قابل ملاحظه ای را داشتیم اما با افزایش حیرت آوری مواجه شدیم.
او معتقد است برای ریشه یابی علت این موضوع نتیجه گیری زود است اما به اعتقاد وی و سایر محققان احتمالا عامل اصلی این موضوع تغییر رژیم غذایی و چاقی است.
این محقق اظهار داشت: نسلی که در مرز سنین دهه ۴۰ و ۵۰ هستند بیشترین تغییرات را در رژیم غذایی شان داده و بیشتر غذاهای فراوری شده و کم فیبر مصرف می کنند.
یک مطالعه بین المللی که در ماه می بصورت آنلاین در «لاسنت» منتشر شد نشان داده است که شیوع سرطان روده بزرگ در بین جوانان کشورهای پردرآمد از جمله کانادا رو به افزایش است. مرضیه عراقی از متخصصین سازمان بین المللی تحقیقاتی سرطان در لیون فرانسه نیز در «لاسنت» گفته است که یافته های بدست آمده نگران کننده است و باید برای چلوگیری از افزایش بیماری در بین جوانان اقدام کرد.
بنابر این گزارش غربالگری سرطان روده بزرگ در کانادا به ۴۵ سال رسیده است و « برنر » معتقد است در کانادا نیز باید در این رابطه تصمیم گیری شود. به گفته محققان توجه به تغییرات بدن از جمله وجود خون در مدفوع می‌تواند در تشخیص به موقع سرطان روده بزرگ موثر باشد.
سرطان روده بزرگ شایع ترین سرطان، دومین عامل اصلی مرگ و میر مردان و سومین عامل مرگ و میر زنان در کانادا است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا