کانادا

تبریک ترودو وحمایت داگ فورد از انتخاب بوریس جانسون

داگ فورد- بوریس جانسون

نخست وزیر محافظه کار انتاریو از انتخاب بوریس جانسون بعنوان نخست وزیر انگلستان حمایت کرد و گفت او کار بزرگی برای بریتانیا خواهد کرد.
داگ فورد ، که در یک کنفرانس خبری در Lucan – انتاریو سخن می گفت بوریس جانسون را فردی جدی و علاقمند به خدمت به مردم خواند و افزود: من فکر می کنم مردم بریتانیا نیز از وی حمایت کنند.
داگ فورد از ملاقات با بوریس جانسون در صورت سفربه انگلستان خبر داد و اظهار داشت: من همیشه به این سیاستمدار علاقمند بودم ، از وقتی که دو دوره شهردار لندن بود.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز با انتشار پیامی در توییتر انتخاب بوریس جانسون را بعنوان نخست وزیر انگلستان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد روابط کانادا و انگلستان همانند همیشه قوی بوده و سطح روابط تجاری و اشتغالزایی دو طرف نیز بیش از پیش افزایش یابد.
گفتنی است در پی اعلام استعفای ترزا می از سمت نخست وزیری بریتانیا که به دلیل ناکامی‌اش در اجرای بریگزیت و مدیریت آن رخ داد حزب محافظه‌کار بریتانیا که پیروز انتخابات پیشین در پارلمان بود از میان بوریس جانسون و جرمی هانت رأی گیری کرد و در نتیجه جانسون همانطور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انتخاب شد.
در این رای گیری از اعضای حزب محافظه‌کار، ۹۲۱۵۳ عضو به جانسون و ۴۶۶۵۶ نفر هم به جرمی هانت رای دادند.
در پیشینه کاری بوریس جانسون آمده است که او متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۶۴ روزنامه‌نگار، سیاست‌مدار و تاریخ‌نگار بریتانیایی است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا