کانادا

جاستین ترودو: مرزهای کانادا فقط به روی کانادایی ها و آمریکایی ها باز است

PHD
PHD

 

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛

 

جاستین ترودو: مرزهای کانادا فقط به روی کانادایی ها و آمریکایی ها باز است
جاستین ترودو: مرزهای کانادا فقط به روی کانادایی ها و آمریکایی ها باز است

 

“جاستین ترودو” نخست وزیر کانادا امروز دوشنبه اعلام کرد بدلیل شیوع گسترده کووید ۱۹ تمام مرزهای کشور فقط به روی شهروندان دائمی و خانواده درجه یک آنها، دیپلماتها، کارکنان پروازها و شهروندان ایالات متحده باز است.

“ترودو” خطاب به کانادایی های خارج از کشور بیان کرد: وقت آن است که هرچه زودتر به خانه بیایید و البته پس از ورود نیز باید ۱۴ روز در قرنطینه خانگی باشید و البته بیشتر کانادایی ها باید تاحد ممکن در خانه بمانند.

 وی با اشاره به محدودیتهای ورودی برای افراد بیمار به کانادا نیز ادامه داد:ما باید برای ایمنی کانادایی ها دقت کنیم بنابراین مسافران کانادا در صورت داشتن علائم بیماری اجازه ورود به پرواز را ندارند.

نخست وزیر کانادا همچنین در حمایت از شهروندانی که ناچار شده اند خارج از کشور بمانند گفت: از طریق برنامه های حمایتی هزینه های آنها برای تهیه مایحتاج شان و برگشت به خانه تامین می شود.

وی که همچنان در قرنطینه خانگی است و در بیرون محوطه اقامتگاهش سخن می گفت اظهار داشت: کرونا ویروس به سرعت در جهان رو به گسترش است و کانادا نیز از این امر مستثنی نیست بنابراین کانادا برای حفظ امنیت کانادایی ها اقدام به عملیات تهاجمی خواهد کرد.

 

محدودیتهای پرواز

 

ترودو در ادامه از محدودیتهای پروازی خبر داد و گفت از روز چهارشنبه پروازهای خارجی فقط به فرودگاه های مونترال، تورنتو، ونکوور و کلگری انجام خواهد شد البته این مقررات مشمول پروازهای تجاری نیست.

وی در ادامه از کانادایی ها خواست تا در صورت امکان در خانه مانده و مسئولیت هایشان را از خانه انجام دهند و مانع از تکثیر کروناویروس شوند.

در همین رابطه تاکنون تعدادی از مدارس، دانشگاهها، مشاغل و … برای جلوگیری از انتشار کروناویروس تعطیل شده و مسولیتهایشان را در خانه انجام می دهند و یا خودشان اقدام به قرطینه کرده اند.

ترودو که به دلیل تایید کرونای همسرش در خانه قرنطینه است روز دوشنبه با چند تن از رهبران G7 تلفنی گفتگو  و احتمالا از تصمیمات جدید خود آنها را مطلع کرده است.

قرار است چند تن از وزرای مرتبط با این موضوع از جمله وزرای بهداشت و درمان، بهداشت عمومی، حمل و نقل، ایمنی، خزانه داری و معاون نخست وزیر طی نشستی خبری به بیان جزئیات بیشتر از راهکارهای دولت فدرال برای مقابله با کووید ۱۹ بپردازند.

ترودو | مرزهای کانادا | کانادایی ها | آمریکایی ها | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا