کانادا

اکثر کانادایی ها نگران شیوع کروناویروس هستند

PHD
PHD

 

اکثر کانادایی ها نگران شیوع کروناویروس هستند
اکثر کانادایی ها نگران شیوع کروناویروس هستند

 

نتایج یک نظرسنجی که به سفارش «انجمن مطالعات کانادا» و توسط شرکت Leger Marketing انجام شده نشان می دهد که اکثر کانادایی ها به خصوص ساکنان انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک نگران شیوع کروناویروس در شهرهایشان هستند.

این نظرسنجی که از (هزار و چهارصد و هفتاد و نه) ۱,۴۷۹ شهروند کانادایی تهیه شده نشان می دهد که ۵۹ درصد کانادایی ها نگران شیوع کروناویروس هستند از این بین ۲۰ درصد آنها خیلی و ۳۹ درصد شان تاحدی نگران این موضوع هستند.

در بین استانها نیز ساکنان انتاریو بیشترین نگرانی را در رابطه با کروناویروس دارند و بنابر آمارهای منتشره تاکنون بیشترین تعداد پرونده های بیماران نیز در این استان بوده است.

در بین بقیه استانها نیز دشت نشینهای کانادا، کمترین نگرانی را از شیوع کروناویروس داشته و تقریبا ۵۰ درصدشان از این بابت نگرانی ندارند.

«جک جودواب» رئیس انجمن مطالعات کانادا در این رابطه گفت: حتی قبل از این نظرسنجی نیز شواهد نشان دهنده نگرانی زیاد کانادایی ها از شیوع کروناویروس بود.

وی افزود: میزان اضطراب و نگرانی مردم بدلیل محدویتهای پیش آمده و آگاهی های کم مردم ساعت به ساعت افزایش می یابد.

بنابر این نظرسنجی ۵۹ درصد کانادایی ها نگران ابتلای اعضای خانواده شان به کرونا ویروس هستند و ۲۰ درصد نیز نگران پروسه درمان اعضای خانواده شان هستند.

از نظر محدوده سنی نیز دیدگاه کانادایی ها به شدت با هم متفاوت است بطوریکه ۶۸ درصد افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله کانادایی معتقدند که خطر کروناویروس اغراق آمیز است و در بین افراد ۵۵ سال به بالا ۳۹ درصد معتقدند که این بیماری جدی است و باید مراقب بود.

رئیس «انجمن مطالعات کانادا» تصریح کرد: من فکر می کنم بسیاری از جوانان موضوع بیماری را جدی نمی گیرند.

وی در رابطه با افراد سالمند نیز گفت: شواهد همچنین نشان می دهند افرادی که سنشان بالاست و دارای بیماریهای زمینه هستند بیشتر از این بیماری رنج می برند.

آیا این بهترین نشانه نیست که شما در معرض خطرید و یا می توانید دیگران را به خطر بیاندازید؟

بیشتر متخصصان چینی معتقدند که کووید۱۹ برای افراد سالمند خطرناک است درصورتی که این بیماری موجب مرگ جوانان نیز شده است.

 

لغو ۷۰ درصد سفرها

 

 ۷۰ درصد کانادایی ها شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده اند از ۹ مارس تصمیم گرفته اند که سفر خارجی نداشته باشند. با این وجود بیشتر افراد ۱۸ تا ۳۴ سال اعلام کرده اند که سفرشان را بخاطر شیوع ویروس لغو نمی کنند.

با این وجود به استثنای کبکی ها، بقیه کانادایی ها از محدودیتهای وضع شده از سوی دولت فدرال راضی هستند.

۵۸ درصد کانادایی ها معتقدند که اقدامات پیشگیرانه دولت برای مهار کووید ۱۹ کافی بوده در حالی که ۴۷ درصد کبکی ها معتقدند دولت به اندازه کافی برای جلوگیری از شیوع کروناویروس تلاش نکرده است.

کانادایی ها | نگران |کروناویروس | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا