کانادا

راهپیمایی هزاران کارگر در تورنتو

راهپیمایی هزاران کارگر در تورنتو
راهپیمایی هزاران کارگر در تورنتو

راهپیمایی سالانه کارگران روز دوشنبه و همزمان با روز ملی کارگر در کانادا با حضور هزاران تورنتویی در راستای همبستگی و حمایت از حقوق کارگران کانادایی برگزار شد.

جان توری شهردار تورنتو
جان توری شهردار تورنتو

“جان توری” شهردار تورنتو نیز ضمن حضور در راهپیمایی برای تمام کارگران آرزوی موفقیت کرد و از کارفرمایان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی خواستار برخورد یکپارچه در رویایی با منازعات کارگری شد.

وی تصریح کرد: حمله به کارگران کار غلطی است چرا که آنها در مسئولیتهای مختلف اعم از آموزش و پرورش، شهرداری، شرکتها و بسیاری کارهای دیگر به ما خدمت می کنند.

شهردار تورنتو با اشاره به تعهدات کارگران در قبال مسئولیتهایشان بیان کرد: آنها متعهد به کار سالم، آموزش درست، توسعه شرکای دولتی و خصوصی هستند. بنابراین جدال با این افراد به نظر من اشتباه بزرگی است.

شهردار تورنتو تصمیم گیری های «داگ فورد» را دشوار خواند و ادامه داد نخست وزیر «داگ فورد» با تصمیمات دشواری روبرو است اما می شود با تدبیر کاری کرد که این تصمیمات منجر به درگیری با مردم نشود.

او افزود: من فکر می کنم می شود با همفکری در کنار هم به نتیجه بهتری رسید.

امسال یکصدو بیست و پنجمین سالگرد روز ملی کارگر در کانادا با تمرکز بر قدرت و همبسستگی کارگران در امتداد خیابان کویین جشن گرفته شد.

حضور رهبران احزاب در راهپیمایی

رهبران احزاب لیبرال، محافظه کار و نیو دموکرات کانادا همزمان با روز ملی کارگر در جمع کارگران حاضر شدند.

راهپیمایی هزاران کارگر در تورنتو
راهپیمایی هزاران کارگر در تورنتو

«جاستین ترودو» رهبر حزب لیبرال با شرکت در راهپیمایی سالانه کارگران، «سینگ» با شرکت در پیک نیک سالانه روز کارگر و «شی یر» با شرکت در مسابقه فوتبال روز کارگر بین تیم Toronto Argonauts و Hamilton Tiger Cats روز کارگر را ارج نهادند.

«ترودو» در همین رابطه با انتشار بیانیه ای، بهبود زندگی، آموزش مهارت و قوانین حمایتی کارگران را از اولویتهای دولت خود خواند و گفت: کارگران کانادایی ستون موفقیت کشور هستند.

وی تصریح کرد: ما همیشه در کنار کارگران و خانواده های آنها ایستاده ایم و باور داریم که اطمینان خاطر آنها از زندگیشان ضامن موفقیت امروز و فردای مشاغل ما است.
«ترودو» به دعوت بخش محلی اتحادیه بین المللی کارگران امریکای شمالی، در جمع کارگران صنایع حاضر شده بود.

«جاگمنت سینگ» رهبر حزب نیو دموکرات ، صبح دوشنبه پیش از اینکه به همیلتون برود در تورنتو وعده داد در صورت موفقیت در انتخابات برای پایان دادن به قدرت شرکتها، کارگران زبده را جایگزین کارگران موقت کرده و حداقل حقوق را ساعتی ۱۵ دلار افزایش دهد.

او به دعوت شورای کار همیلتون به مراسم روز کارکر در این شهر دعوت شده بود.

گفتنی است در سال ۱۹۹۴ کنگره آمریکا و جان تامسون نخست وزیر وقت کانادا، اولین دوشنبه سپتامبر را به عنوان روز ملی کارگر اعلام کردند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا