کانادا

قدرت پاسپورت کانادا از پاسپورت های امریکا و انگلیس پیشی گرفت

قدرت پاسپورت کانادا از پاسپورت های امریکا و انگلیس پیشی گرفت

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی Henley Passport Index درحالیکه پاسپورتهای آسیایی در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد خوبی بودند پاسپورت کانادا رشد مختصری داشت با این وجود باز هم در مقایسه با پاسپورتهای آمریکا و انگلیس در رتبه بالاتری قرار گرفت.

به گزارش تهرانتو به نقل از سی تی وی بر اساس این شاخص ها که بر اساس قابلیتها و تسهیلات پاسپورتهای دنیا در دریافت ویزای رایگان یا بدون ویزا در چه تعداد از کشور اعتبار دارند رتبه بندی شده است کانادا در کنار ۷ کشور دیگر در رتبه۶ ام قرار گرفته‌ است.

بر اساس جدول ارزیابی پاسپورتهای کشورهای مختلف در بهار۲۰۱۹ ، کانادا در رتبه ۱۸ و در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۱۹ این جدول قرار داشت. این در حالی است که تسهیلات جدیدی برای مسافران کانادایی ایجاد نشده و فقط ماه گذشته برزیل از محدودیتهای سفر برای کانادایی‌ها کاست و مجوز ویزای ۹۰ روزه رایگان را صادر کرد.

بر اساس این رده بندی همانطور که کانادا شاهد رشد موقعیت پاسپورتش بوده برخی از کشورها نیز با افزایش مقررات برای تردد اتباعشان شاهد افت قابلیتهای پاسپورتشان بوده اند.

ایالات متحده، انگلیس و نروژ همگی در رقابت با پاسپورت کانادا ناموفق بودند درحالیکه با این پاسپورتها می توان به ۱۸۳ کشور دنیا سفر بدون ویزا یا با ویزای رایگان داشت.

امکان دریافت ویزای رایگان برای بولیوی که در هیچ کدام از کشورهای امریکایی وجود ندارد، دسترسی راحت تر به ویزای مغولستان بصورت ۳۰ روزه رایگان از مزایای جدید پاسپورت کانادا است. همچنین تردد کانادایی‌ها به ونزوئلا و ازبکستان نیز بدون ویزا امکان پذیر شده است.

در عین حال برخی از کشورها هنوز تسهیلات کمتری برای کانادایی‌ها قائل هستند بعنوان مثال ارمنستان حداکثر به کانادایی‌ها ۱۲۰ روز ویزا می‌دهد درحالیکه سایر کشورهای آمریکایی و بریتانیایی‌ها امکان دریافت ویزای رایگان و ۱۸۰ روزه در ارمنستان دارند.

برای سفر به جزایر مارشال نیز کانادایی ها هنوز باید ویزا تهیه کنند درحالیکه آمریکایی ها و بریتانیایی ها نیاز به ویزا ندارند.
بنابر این رده بندی پاسپورت امارات متحده عربی همچنان قوی ترین پاسپورت است که طی یک دهه امکان سفر به بیشترین کشورها را دارد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا