کانادا

کووید۱۹ عامل نابودی بسیاری از کسب و کارهای کوچک کانادا

PHD
PHD

 

کووید19 عامل نابودی بسیاری از کسب و کارهای کوچک کانادا
کووید۱۹ عامل نابودی بسیاری از کسب و کارهای کوچک کانادا

 

شیوع کووید۱۹ در کانادا تاثیرات زیادی در حوزه اقتصادی کشور داشته و احتمالا بسیاری از کسب و کارهای کوچک را نابود خواهد کرد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی، نیمی از مشاغل کشور در پی شیوع کووید۱۹ دچار افت شدید بازار شده اند و با تدوام وضعیت فعلی متحمل زیان زیادی می شوند.

به گفته فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) بنابر آخرین نظرسنجی صورت گرفته در این رابطه تاثیرات اولیه همه گیر شدن کروناویروس بر اقتصاد کانادا گسترده بوده است.

«دان کلی» رئیس فدراسیون تجارت مستقل کانادا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یک چهارم شرکتهای کوچک طی یک ماه آینده شاهد افت ۵ درصد درآمد خواهند شد و قادر به ادامه فعالیت نیستند.

بنابر یافته های این فدراسیون واحدهای صنفی حوزه مهمان نوازی، هنر/تفریحات، خرده فروشی و خدمات شخصی بیشترین آسیب را در این دوره خواهند دید.

این گزارش همچنین نشان داده است ۴۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ساعت کار کنان شان را کاهش داده و ۲۰ درصد آنها نیز کارکنان شان را موقتا معلق کرده اند.

۳۸ درصد مشاغل کوچک مشکلات زنجیره ای داشته و در صورت عدم ارتباط با مشتری ۴۲ درصدشان هیچ فروشی نخواهند داشت.

«کلی» تاکید می کند که تمام صاحبان مشاغل کوچک در شرایط حساس فعلی به توصیه های مقامات بهداشت عمومی توجه می کنند با این وجود باید قبول کنیم که قرنطینه خانگی تبعات اقتصادی زیادی بر کسب و کارهای کوچک کانادا خواهد گذاشت و مخصوصا حدود دو سوم بنگاه های کوچک نمی توانند بر آن فائق آیند و نهایتا ۱۰ درصد فروش آنها با خریدهای آنلاین و تلفنی تامین می شود.

فدراسیون تجارت مستقل کانادا معتقد است دولتها باید در این شرایط به کمک کارگران و صاحبان کسب و کارهای کوچک که ناچار به قرنطینه خود خواسته شده اند بشتابند.

در همین رابطه ۶۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در رابطه با مالیات بر درآمد، حقوق و دستمزد و فروش درخواست کمک داشته اند.

همچنین سایرین نیز ۶۶ درصد برای لغو مالیاتها از جمله مالیات کربن، ۶۳ درصد برای تاخیر در پرونده های مالیاتی و جریمه ها، ۵۸ درصد برای دستمزد و ۴۶ درصد برای برنامه انگیزشی مصرف کنندگان درخواست کمک داشته اند.

«کلی» با تاکید بر اینکه فدراسیون تجارت مستقل کانادا باور دارد که دولت تمام تلاش خود را برای حمایت و محافظت از کانادایی ها بکار می بندد و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط را فراموش نخواهد کرد گفت: ما باید برای بقای اقتصادهای کوچک و متوسط تلاش کنیم تا آنها پس از گذر از این دوران دوباره روی پای خودشان بایستند و به روال معمول بازگردند.

کووید۱۹ | نابودی | کسب و کارهای کوچک | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا