کانادا

یادداشت عارف محمدی مدیر گروه هنری موج نو

یادداشت عارف محمدی مدیر گروه هنری موج نو

به مناسبت برگزاری شب سینمای کیمیایی در تورنتو

عارف محمدی مدیر گروه هنری موج نو

عارف محمدی در گفتگویی با تهرانتو در باره نحوه برگزاری شب سینمای کیمیایی و اهمیت آن مطالبی رو عنوان کردند که برای علاقمندان میتواند مفید باشد.

مدیر گروه هنری موج نو معتقد است که برای ارتقا فرهنگ سینمایی کشورمان ابتدا باید با دوره های مهم تاریخ سینمای ایران آشنا شویم.

یکی از مهمترین دوره ها در سینمای ما موج نو می باشد که با فیلم هایی چون خشت و آیینه ( ابراهیم گلستان) ، شب قوزی (فرخ غفاری) آغاز شد اما دو فیلم گاو (داریوش مهرجویی) و قیصر ساخته مسعود کیمیایی به دو رکن مهم و جریان ساز در موج نو تبدیل شدند.

موج نو با برگزاری برنامه های نمایش فیلم و مستندهای خاص و به دور از فیلم های صرفا تجاری و بدون ارزش های فرهنگی و هنری تلاش می کند تا جدای از سرگرمی بتواند در افزایش دانش و اطلاعات سینمایی و هنری مخاطبان در شهر تورنتو و جامعه ایرانی نقش داشته باشد.

شب سینمای کیمیایی یکی از این اهداف است. فیلمسازی که پس از قیصر به یک فیلمساز مهم و جریان ساز تبدیل شد که روز شنبه ۲۵ می پس از نمایش مستند قهرمان آخر به روایت جواد طوسی به اهمیت این فیلمساز و نقش او در تاریخ سینما پرداخته خواهد شد. فیلمسازی که همواره آثارش مخالفان سرسختی هم داشته است.

کیمیایی در این مستند از خاطراتش و دغدغه هایش در دوران فیلمسازی از بیگانه بیا تا قیصر و گوزن ها و قاتل اهلی در سینمای پس از انقلاب میگوید. مستندی نوستالژیک و خاطره ساز برای نسل های قدیمی تر و جذاب برای نسل جوانتر.

پس از نمایش مستند آخر نشستی خواهیم داشت با آقایان محمد مهدی دادگو ( تهیه کننده سریال هزار دستان( علی حاتمی ) و فیلم هایی چون دندان مار ( مسعود کیمیایی) ، ناصرالدین شاه آکتور سینما( محسن مخملباف) و فیلم های معتبر دیگر و همچنین حسین معززی نیا ( منتقد، محقق و مدرس سینما ) .

در آخر نیز از خانم نصرت پرتوی بازیگر نقش فاطی در گوزن ها تقاضا خواهیم کرد تا از همکاری در گوزن ها با مسعود کیمیایی خاطراتی بیان کنند.

در اینجا لازم است از رضا اصفهانی زاده سرمایه گذار و مجری طرح مستند قهرمان آخر که فیلم را در اختیار ما گذاشت صمیمانه قدردانی کنم.

ورود به این برنامه برای عموم علاقمندان رایگان می باشد اما به دلیل محدودیت جا مهمانان عزیز حداقل نیم ساعت زودتر در محل حاضر باشند.

شنبه ۲۵ می ساعت ۵ عصر
مکان : بنیاد پریا
۳۴۴ John St. Markham, ON L3T 5W6
Tel: 416-2069518

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا