کانادا

ویروس کرونا عامل ورشکستگی شرکتهای کوچک کانادایی

www.phdfurniture.ca
www.phdfurniture.ca

 

ویروس کرونا عامل ورشکستگی شرکتهای کوچک کانادایی
ویروس کرونا عامل ورشکستگی شرکتهای کوچک کانادایی

 

تداوم الزام بسته ماندن مشاغل غیرضروری در زمان شیوع کووید۱۹ موجب نابودی و ورشکستگی شرکتهای کوچک کانادایی می شود.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛

در تورنتو، Vesuvio Pizzeria & Spaghetti House که از سال ۱۹۵۷ راه اندازی شده اند و بدترین شرایط را تاکنون سپری کرده اند و روز سه شنبه اعلام نمودند در طول این هفته کاملا تعطیل هستند.

“پائولا پولییِزِی” مالک این رستورانها گفت: من فکر می کنم همه تاحدی احساسی شبیه ما دارند: دل شکسته و صدمه دیده.

از زمان اعلام بیانیه روز چهارشنبه پیتزا فروشی با سیل سفارش مواجه شده و مردم بیش از یکساعت در بیرون پیتزافروشی منتظر بودند.

Emerald Phoenix Comics در “آلدرگرو” – بریتیش کلمبیا در ۴ آوریل اعلام کرد که دیگر امکان پرداخت اجاره بها را ندارد و مجبور است درهایش را برای همیشه ببندد.

“کریس بُدنار” مالک فروشگاه “کتابهای کومیک” بیان کرد: صاحب ملک نیمی از اجاره بهای این ماه را تخفیف داده است اما من هنوز امکان پرداخت مابقی اجاره را ندارم.

وی تصریح کرد: با گذشت دو هفته از ماه من هنوز نتوانسته ام اجاره این ماه را بدهم اگر بمانم اجاره این ماه را هم باید بپردازم و مشکلاتم مضاعف می شود.

“نجیب فاریس” مالک Mabata Fine Dining در “هَلیفکس”، پیش از اپیدمی کرونا در فکر توسعه کارش بود اما او درصدد است رستورانش را برای همیشه تعطیل کند.

وی در این رابطه گفت: ما بعنوان یک کسب و کار جدید که فقط ۱۴ ماه از کارمان می گذرد امکان جبران شرایط پیش آمده را نداریم.

“فاریس” افزود: افت فروش ما را وادار کرد برای اینکه مواد غذایمان فاسد نشود هزاران دلار از آنها را صرف امور خیریه کنیم.

 

 

نابودی ۲۲ درصد کسب و کارهای کوچک در سراسر کانادا

 

اما “پولییِزِی” ، “بُدنار”  و “فاریس” تنها مشاغل کوچکی نیستند که در شرایط فعلی دچار ضرر و زیانهای غیرقابل جبران شده و در تلاشند تا خود را سرپا نگه دارند.

بررسی ۱۰.۹۶۹ کسب و کار کوچک در سراسر کانادا نشان می دهد که حدود ۲۲ درصد مشاغل کوچک در طول شیوع ویروس کرونا درآمدشان به صفر رسیده است و با تداوم شرایط فعلی تنها نیمی از آنها تا پایان ماه می باقی خواهند ماند.

“لورا جونز” معاون اجرایی CFIB با انتشار بیانیه ای گفت: با رسیدن زمان پرداخت صورت حسابها خطر ورشکستگی مشاغل روز به روز بدتر و بیشتر می شود.

جونز امیدوار است که دولت های استانی برای هر ماه که کسب و کارها که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته هستند، کمک های بلاعوض را تا ۵۰۰۰ دلار با کاهش ۲۵ درصدی مالیات بر درآمد سالانه تأمین نماید.

وی افزود: مشاغل کوچک از کمک های دولتی خوشحال نمی شوند ولی در شرایط خاصی قرار داریم و بدون این کمکها بسیاری از مشاغل غرق در بدهی می شوند.

درحال حاضر سسکاچوان و نوااسکوشیا دولت کمکهای مالی بیشتری را به مشاغل می پردازد ولی با احتساب ۱۵ درصد مالیات بردرآمد این کمک ها فقط یکبار تا حداکثر ۵۰۰۰ دلار پرداخت خواهد شد.

دولت فدرال و بانکهای کانادایی برای مساعدت با صاحبان مشاغل کوچک چندین گزینه اقتصادی را پیش بینی کرده اند.

کمک هزینه شرایط اضطراری دولت شامل ۷۵ درصد از دستمزد طی ۱۲ هفته برای تمام مشاغلی که از بین رفته اند به ترتیب ذیل :

۱۵درصد از درآمد آنها بین ۱۵ مارس تا ۱۱ آوریل

۳۰درصد از درآمد آنها بین ۱۲ آوریل تا ۹ می و یا

۳۰ درصد از درآمد آنها بین ۱۰ می تا ۶ ژوئن

علاوه بر این بر اساس برنامه کمکی موسوم به Business Credit Availability Program هشت (۸) بانک کانادایی ۴۰.۰۰۰ دلار “وام بدون بهره برای سال اول” می دهند و در صورت بازپرداخت تا سال ۲۰۲۲ بیست و پنج درصد ۲۵% آن را می بخشند.

با این وجود «جیم کورمیر» مدیر بخش آتلانتیک Retail Council می گوید: مشکلات فعلی کسب و کارها حتی کووید۱۹ هم تمام شود ادامه دارد.

وی با بیان این که برخی از خرده فروشی ها قادر به سرپا شدن دوباره نیستند افزود: طبیعتا وقتی کارها دوباره شروع شود نیز با کندی همراه است و جبران خسارتهای به وجود آمده ماهها طول می کشد.

 

Chris Bodnar is seen packing up his comic book store after financial troubles related to COVID-19 forced it to close
Chris Bodnar is seen packing up his comic book store after financial troubles related to COVID-19 forced it to close

ویروس کرونا | عامل ورشکستگی | شرکتهای کوچک کانادایی | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا