کانادا

۲۹ نماینده سابق پارلمان چشم به انتخابات فدرال دوخته‌اند

در بین کاندیداهای انتخابات پاییز امسال ۲۹ نفر از کاندیداهایی که پیش از این در احزاب بزرگ کاندیدا شده بودند به چشم می‌خورند.

بیشتر این افراد از بازندگان رقابت انتخابات فدرال سال ۲۰۱۵ هستند و درصدد آنند که دوباره وارد محیط سیاسی کشور شوند.

دوسوم این افراد را محافظه‌کاران تشکیل می‌دهند. علاوه بر این افرادی از گروه‌های مختلف اعم از کهنه سربازها، وزرای سابق مانند Leona Aglukkaq از نانوات، Kerry-Lynne Findlay از ونکوور، John Williamson از نیوبرانزویک و Lois Brown از نیومارکت – آرورا به چشم می خورند.

نتایج یک نظرسنجی نیز نشان داد که بین دولتی‌های لیبرال و اپوزیسیون محافظه کار از جمله نماینده سابق توری می‌خواهند یکبار دیگر شانس خود را بیازمایند.
برخی از آنها با ناراحتی صحنه سیاست را ترک کردند مانند Tory Scott Armstrong که در سال ۲۰۱۵ از نواسکوشیا شرکت کرد و یا Bill Casey نماینده سابق که مدتهاست خودش را بازنشسته کرده و می‌خواهد مجدد وارد عرصه سیاست شود.

Jean Rousseau نماینده سابق حزب NDP از جنوب شرقی کبک نیز اینبار با پرچم سبز به کارزار انتخابات می‌آید.

در این میان بیشتر این افراد را کسانی تشکیل می‌دهند که تحت رنگهای جدید شرکت می‌کنند از جمله سه عضو سابق حزب محافظه کار که از آبی وارد حزب مردمی بنفش شده اند.
Steven Fletcher نماینده سابق مانیتوبا و محافظه کار اگرچه پیش از این در حزب دیگری بوده ولی طرح اصلی‌اش را حضور در انتخابات فدرال عنوان کرده است.

Fletcher که معمولا با دولت مانیتوبا درگیر بود نیز در نهایت بدلیل مخالفت با Premier Brian Pallister از حزب محافظه کار خارج شد .

Gurmant Grewal از ونکوور و Corneliu Chisu از پیکرینگ – شرق اسکاربرو دو تن دیگر از اعضای سابق حزب محافظه کار هستند که وارد حزب مردم شده‌اند.

Chisu می‌گوید که حزب مردم بعنوان یک حزب جای رشد دارد و او طی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ نیز پاسخ‌های خوبی از مردم دریافت کرده است. او تاکید کرد که طی سال‌های سال رفتار خود را تغییر نداده حتی از وقتی حزبش را عوض کرده است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا