کانادا

پیش بینی تاثیرات چشمگیر کرونا بر اقتصاد کانادا

پیش بینی تاثیرات چشمگیر کرونا بر اقتصاد کانادا
پیش بینی تاثیرات چشمگیر کرونا بر اقتصاد کانادا

 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از آمادگی اتاوا برای حمایت از کارگرانی که اشتغال شان تحت تاثیر بیماری کووید۱۹ (کرونا ویروس) قرار گرفته خبر داد.

به گزارش تهرانتونیوز به نقل از سی بی سی؛ در همین رابطه ترودو در دیدار با تعدادی از وزرای فدرال از جمله “بیل مورنو” وزیر دارایی و “پتی حاجدو” وزیر بهداشت بعنوان بخشی از مسئولین مربوط به کروناویروس که تاکنون چند ده نفر را در سراسر کانادا به آن مبتلا نموده و یک نفر در اثر آن درگذشته است، دیدار کرد.

ترودو  همچنین در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه دولت در دوره این بیماری گفت: ما می دانیم که این بیماری بر روی اقتصاد کانادا، کارگران و صاحبان کسب و کار تاثیرات زیادی گذاشته است به همین دلیل در اسرع وقت اقدامات لازم را برای حمایت از آنها انجام خواهیم داد.

“مورنو” وزیر دارایی نیز گفت که اتاوا ابزارهای پاسخگویی سریع به اختلالات پیش آمده در وضعیت اقتصادی کشور را در بودجه بندی آینده فدرال لحاظ خواهد کرد.

“دیوید مک کی” مدیرعامل رویال بانک کانادا نیز گفت: امروز دولت فدرال باید هزینه کسری هدفمند را برای تقویت اقتصاد ناپایدار کشور در نظر داشته باشد.

وی که در یک نشست خبری سخن می گفت اظهار داشت که با استناد به تصمیم بانک مرکزی کانادا مبنی بر کاهش نرخها در هفته گذشته، من فکر نمی کنم کاهش نقدینگی تاثیری داشته باشد بلکه باید جریان وجوه نقدی شرکتها و مصرف کنندگان کنترل شود.

“مک کی” تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولتهایی که در سراسر جهان و تحت تاثیر محرکهای هماهنگ، موثر و هدفمند در رابطه با کاهش مالیات حقوق و دستمزد هستیم تا مکانیزمی را برای تزریق جریان نقدینگی به اقتصاد اتخاذ کنیم.

 

پشتیبانی دولت از کسب و کارهای متضرر در شرایط کرونایی

 

“پتی حاجدو” وزیر بهداشت نیز گفت: اتاوا در حال کار روی یک بسته پشتیبانی از کانادایی هایی است که زندگی روزمره آنها تحت تاثیر شیوع کرونا مختل شده است.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: ما حامی کانادایی ها هستیم و مطمئنا آنها را با انجام اقدامات لازم از نظر سلامتی و امنیت مورد حمایت قرار خواهیم داد.

وزیر بهداشت کانادا تشریح بسته پیشنهادی دولت را به آینده موکول کرد و در رابطه با سفرهای خارجی بیان داشت: کانادایی ها باید از سفرهای غیرضروری به چین، ژاپن، کره جنوبی، ایران و ایتالیا جدا خودداری کنند.

ایرکانادا نیز در همین رابطه اعلام کرد که تمام پروازهای خود را به ایتالیا تا اول ماه می متوقف خواهد کرد.

“حاجدو” لغو پروازهای تجاری را بر اساس توصیه وزارت امور خارجه و بر اساس کاهش قابل توجه سفر کانادایی ها صورت گرفته است.

در مجموع صنعت سفر با موجی از لغو و کنسل کردن خدمات شرکتها روبرو شده است.

 

توزیع اقلام بهداشتی در پروازهای وست جت

 

شرکت «وست جت» نیز با انتشار اطلاعیه ای از اقدامات بهداشتی جدید این شرکت برای مسافران خود خبر داد. در حال حاضر این شرکت دستمال مرطوب آغشته به الکل و اسپری ضد عفونی را به خدمات خود افزوده است.

« فیلومنا تسی» وزیر کار کانادا نیز با تاکید بر حمایت دولت از کارگران گفت: دولت نمی خواهد کارگران در شرایط نامناسب خودشان و محیط سرکار بروند.

وی افزود: ما همچنین نمی خواهیم کارگران ناچار باشند برای تامین مایحتاج زندگی شان در این شرایط سرکار بروند.

وزیر کار با اشاره به آمادگی دفترش برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان گفت: ما وضعیت را از نزدیک رصد می کنیم و من بعنوان وزیر کار می دانم که برخی افراد می گویند که نمی خواهند سرکار بروند و ناچار به این کار هستند.

«تسی» ادامه داد: کارگران چنانچه در مکانهای دولتی مانند بانکها، مخابرات و مراکز ارتباطی احساس ناامنی کردند می توانند اطلاع دهند.

“مونرو” وزیر دارایی نیز گفت که اتاوا این هفته در رابطه با افرادی که بدلیل ابتلا به کووید ۱۹ در قرنطینه هستند نیز حمایتهایی را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: دولت آماده مقابله با هر شرایط احتمالی است و برنامه ریزی دارد . ما آمادگی داریم با هماهنگی استانها و همکاران بین المللی در صورت لزوم از کانادایی ها حمایت اقتصادی نیز داشته باشیم.

 

در خانه بمانید

 

در مجموع مقامات بهداشت عمومی به افرادی که احساس می کنند حالشان خوب نیست توصیه کرده اند که بهتر است در منزل بمانند چراکه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور رو به افزایش است.

با این وجود بسیاری از کارگران بویژه کارگران روزمزد امکان مرخصی ندارند.

 بنابر این گزارش بورس جهانی و بازار نفت در پی ترس از شیوع گسترده کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و بخصوص بازار نفت شاهد روند نزولی بی سابقه است.

شیوع کرونا در ایتالیا، نهمین اقتصاد بزرگ جهان نیز موجب مسدود شدن سفر به این کشور شده است.

تاثیرات چشمگیر کرونا | اقتصاد کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا