کانادا

شبکه هواشناسی کانادا خبر داد… بهار امسال زود هنگام نیست

شبکه هواشناسی کانادا خبر داد... بهار امسال زود هنگام نیست
شبکه هواشناسی کانادا خبر داد… بهار امسال زود هنگام نیست

 

گزارشات شبکه هواشناسی کانادا حداقل دو مورد از پیش بینی های چوب شکن (موش‌خرمای کوهی آمریکایی) را در رابطه با آمدن بهار نقض کرد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی نیوز، درحالیکه اوایل ماه جاری Shubenacadie Sam در نوااسکوشیا زمستانی طولانی را پیش بینی کرده بود چوب شکن (جونده پیشگوی بهار) در انتاریو و کبک در نقطه مقابل آن خبر از بهار زودهنگام داد اما کریس اسکات ، هواشناس ارشد شبکه هواشناسی کانادا نظری متفاوت داشت و گفت چشم انداز فصل زمستان طولانی مدت به نظر می رسد و بهار در سراسر کانادا دیرهنگام خواهد بود.

وی افزود: ما نمی خواهم بگوییم بهار نداریم. بهار می آید و ما را شاد خواهد اما گاهی شاهد حضور زمستان و سفید پوش شدن زمینها نیز خواهیم بود.

این مقام مسئول وضعیت هوا در ماههای مارچ، آوریل و می را احتمالا گرم خواند و بیان داشت: رسیدن هوا به دمای مطلوب احتمالا زمان می خواهد و طول می کشد.

اسکات وضعیت آب و هوای Victoria و Saanich در بریتیش کلمبیا را مستثنی دانست و گفت: به نظر می رسد طی چند هفته آینده ساکنان شهرهای Victoria و Saanich در بریتیش کلمبیا شاهد شکوفایی شکوفه ها و گلها باشند البته در سایر بخش های این استان هوا دیرتر گرم می شود و حتی بعضی بخشها فصل اسکی خیلی خوبی را درپی خواهند داشت.

بنابر این بهار در بیشتر بخشهای بریتیش کلمبیا خیلی قوی ادامه خواهد داشت.

اسکات در رابطه وضعیت هوا در سایر استانها نیز افزود: زمستان معمولا در سراسر کوههای راکی در آلبرتا، سسکچوان و منیتوبا سخت و بیرحمانه است اما امسال بخش قابل توجهی از این مناطق دمایی بالاتر از حد معمول دارند بجز شمال منیتوبا، که هوایی سردتر از معمول را تجربه خواهد کرد.

او با تاکید بر زمستانی طولانی و نفس گیر بیان کرد:

احتمالا در اوایل بهار شاهد توفانهای بهاری خواهیم بود .

وی در رابطه با میزان بارندگی ها نیز گفت که سطح بارشها در بیشتر دشتها معمولی است به غیر از مناطق جنوبی در بزرگراه ترانس در منیتوبا و سسکچوان که معمولا شاهد بارش برف و باران است.

به گفته وی وضعیت آب و هوا در انتاریو و کبک نیز متغییر همراه با بارندگی است .

او اضافه کرد که ساکنان مناطق جنوبی در مرکز کانادا نیز باید بارشهای بیشتر از حد معمول را صبر و تحمل کرده و حتی از دمای بالاتر هوا لذت ببرند.

شبکه هواشناسی | کانادا | بهار | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا