کانادا

ارائه طرح جدید دولت برای کمک به خانه اولی ها

ارائه طرح جدید دولت برای کمک به خانه اولی ها

دولت فدرال از جزئیات طرحی دراز مدت به منظور کمک به خانه اولی ها رونمایی کرد اگرچه که برخی از فعالین صنعت مسکن معتقدند این طرح نیز با توجه بازار گران مسکن کانادا به خانه اولی ها کمکی نمی کند.

Jean-Yves Duclos وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی در رابطه با این طرح گفت: این طرح برای حمایت از طبقه متوسط کانادا تدوین شده و کمک می کند خریداران خانه هر ماه صدها دلار برای پرداخت وام شان صرفه جویی کنند.

وی افزود: در این طرح تقریبا ۱۰۰ هزار نفر امکان خرید خانه را پیدا خواهند کرد و این طرح نوعی وام مسکن مشترک با دولت کانادا است.

در این برنامه جدید واجدین شرایط باید اولین بار خریدار مسکن باشند و درآمد خانوارشان کمتر از ۱۲۰،۰۰۰ دلار در سال داشته باشد.

سازمان وام مسکن کانادا تا پنج درصد برای خرید خانه هایی که مجددا برای فروش گذاشته شده اند و تا ۱۰ درصد برای خانه های جدید کمک خواهد کرد. این یک وام بدون بهره است که باید ظرف ۲۵ سال و یا زمانی که خانه فروخته می شود بازپرداخت شود.

یکی از نکات مهم این است که خانه هایی که مشمول این طرح می شوند با توجه به پیش پرداخت نباید مبلغ وام بیش از ۴۸۰ هزار دلار باشد.

بر همین اساس در این طرح با توجه به قیمتها در GTA در این منطقه امکان پذیر نیست.

said Rob McLister یکی از سخنگویان سایت وام مسکن RateSpy معتقد است : این طرح واقعا نمی تواند شکاف عمیق قیمت های سرسام آور خانه با درآمدهای خریداران خانه بخصوص خریداران جوان را پر کند.

James Laird از Ratehub agreed این طرح را نسبتا بی جاذبه خواند و بیان کرد: در بین خانه اولی ها واقعا کمتر کسی هست با گرفتن وام اشتراکی با دولت موافق باشد.

دولت فدرال از دوم سپتامبر حدود یک ماهه قبل از انتخابات آینده اجرای این طرح را شروع می کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا