کانادا

هزینه های کریسمس دغدغه بسیاری از کانادایی هاست

یک نظرسنجی نشان داد: هزینه های کریسمس دغدغه بسیاری از کانادایی هاست.
هنوز مدت زیادی از هالووین نگذشته و مدتی تا سال نو باقی مانده اما بسیاری از کانادایی‌ها نگران هزینه های کریسمس و تامین آن هستند.
نظرسنجی جدیدی که توسط اکویفکس کانادا صورت گرفته نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کانادایی‌ها امسال در مقایسه با سال قبل هزینه کمتری را برای مخارج کریسمس درنظر گرفته اند.
گزارش های زیادی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد میزان بدهی های مردم و نگرانی های آنها در رابطه با بازپرداخت آنها افزایش یافته است.
سطح بدهی ها و نگرانی های مردم در مجموع پیوسته در حال افزایش است و آمار و ارقام جدید مرکز آمار کانادا نشان می دهد که کانادایی ها بابت هر دلار درآمدشان ۱.۷۷ دلار بدهی دارند.
«جولی کوزمیک» مدیر حقوق مصرف کنندگان در اکویفکس کانادا می گوید: بدهی بخصوص در تعطیلات نگران کننده است.
وی با بیان این مطلب افزود: واقعیتی که مسلم این است که بیشتر کانادایی‌ها از بدهی‌هایشان آگاه بوده و نمی‌خواهند سال جدید بر میزان آنها بیافزایند.
بر اساس این نظرسنجی که بصورت آنلاین از حدود ۱.۵۶۶ کانادایی انجام شده، ۵۵ درصد شرکت کنندگان آن اعلام کرده‌اند که قصد دارند امسال مبلغ کمتری برای تهیه هدایای سال نو هزینه کنند.
از نظر جنسیتی نیز ۶۱ درصد زنان و ۴۸ درصد مردان از کاهش هزینه های سال نوی خود خبر داده‌اند و نشان می‌دهد زنان در این رابطه حسابگرتر هستند.
از نظر رنج سنی نیز ۴۶ درصد پاسخ دهندگانی که نگران بدهی هایشان بوده و در این رابطه اضطراب دارند زیر ۵۵ سال داشته اند و بالاترین میزان اضطراب در بین افراد ۳۵ تا ۴۴ سال بوده است.

christmas market
christmas market

خبر بد برای خرده فروشها
منابع مختلف بدهی ها نشان می‌دهد که احتمالا وضعیت مالی خرده فروشی ها نیز رو به رکود باشد.
«جولی کوزمیک» در این رابطه معتقد است که وامهای مختلف از جمله وام خودرو ، کارت های اعتباری و خطهای اعتباری مقصر این وضعیت هستند.
بر همین اساس ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند با توجه به افزایش هزینه‌ها، هزینه تعطیلات سال نو را از حالا حاضر کرده‌اند.
یک سوم آنها نیز اعلام کرده‌اند برای تهیه این بودجه باید یک ماه یا بیشتر پس انداز کنند.
کوزمیک در این رابطه نیز معتقد است این موضوع برای خرده فروشان خبر خوبی نیست چون میزان فروش آنها نیز کاهش متعاقبا کاهش پیدا می‌کند و مطمئنا قرار گرفتن چنین جمعیت بدهکار در اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.
مسائل مالی باعث شده که خلقیات کانادایی‌ها نیز تغییر کند درحالی که سال گذشته یک بررسی تصادفی از ۱.۴۷۷ کانادایی نشان داد که بیشترشان علاقه ای به تغییر روند هزینه های سال نوی خودشان ندارند و مثل همیشه می خواهند خرج کنند، دو سوم آنها اعلام کرده بودند به اقتصاد کانادا اعتماد و گروهی دیگر گفته بودند بسیار اعتماد دارند اما امسال بر خلاف گذشته فکر می کنند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا