کانادا

هشدار رویال بانک کانادا در رابطه با بخش کشاورزی

هشدار رویال بانک کانادا در رابطه با بخش کشاورزی

رویال بانک کانادا نسبت به کمبود نیروی کار، سرمایه‌گذاری‌های جدید و فناوری در حوزه کشاورزی طی سالهای آینده هشدار داد.

بنابر گزارش جدید این بانک چنانچه کانادا در تربیت نیروی انسانی و فناوری کشاورزی اقدامی انجام ندهد طی سالهای آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

در ادامه این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شده آمده است که ۵۱ میلیارد دلار از تولید ناخالص ملی کانادا تا سال ۲۰۳۰ به کشاورزی اختصاص پیدا خواهد کرد که حتی از سهم صنایع مونتاژخودرو و هوانوردی نیز بیشتر است اما با ادامه روند فعلی به این هدف دست نمی‌یابد.

«جان استاک هاووس» معاون رویال بانک کانادا با تاکید بر اهمیت استراتژیک کشاورزی در اقتصاد کانادا گفت: ما در حال حاضر در مورد ارزش استراتژیک انرژی صحبتهای مهم و اساسی داریم ولی نباید از اهمیت کشاورزی و تاثیرات آن در اقتصاد کشور غافل باشیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی کانادا افزود: نوآوریهای جدید مانند کشاورزی عمودی، دستگاه های رباتیک، ماشین‌های خودکار و .. باید جای روشها و دستگاه‌های قدیمی را بگیرند.

استاک هاووس تصریح کرد: سهم کانادا در استفاده از فناوریهای جهانی در حوزه کشاورزی ۳.۴ درصد و کمتر از هند و برزیل است در حالیکه این رقم در آمریکا ۷۳ درصد برآورد شده است.

بنابر این گزارش تا سال ۲۰۲۵ سن ۲۵ درصد از شاغلین بخش کشاورزی کانادا به بیش از ۶۵ سال رسیده و بازنشست می‌شوند بنابراین تربیت نیروی انسانی نیز برای این بخش ضرورت دارد.

معاون رویال بانک کانادا خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر با کمبود قابل توجه نیرو در این بخش مواجه هستیم و اگر راهکاری برای جذب کانادایی‌های جوان و جدید برای این بخش پیدا نکنیم طی یک دهه آینده با مشکلاتی جدی مواجه خواهیم شد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا