کانادا

ترودو خبر داد: کیت های تشخیصی کرونا ساخت کانادا به بازار می آید

PHD
PHD

 

ترودو خبر داد: کیت های تشخیصی کرونا ساخت کانادا به بازار می آید
ترودو خبر داد: کیت های تشخیصی کرونا ساخت کانادا به بازار می آید

 

به گزارش تهرانتو به نقل از سی بی سی؛

“جاستین ترودو” نخست وزیر کانادا گفت که دولت فدرال با سه شرکت کانادایی Thornhill Medical، Medicom و Spartan Bioscience در رابطه با تولید دستگاههای تنفس مصنوعی، ماسکهای جراحی و کیتهای تشخیصی و سایر اقلام پزشکی قرارداد بسته و این محصولات به تعداد زیاد برای مقابله با کووید ۱۹ تا هفته آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی افزود: ما می دانیم که طی هفته های آینده تقاضا برای تجهیزات اصلی و وسایل تدارکاتی افزایش پیدا می کند بنابراین برای تهیه این اقلام به منابعی پایدار نیاز داریم.

نخست وزیر کانادا با اشاره به تولید این ماسکها در داخل کشور تصریح کرد: این محصولات تولید کشور خودمان است و امیدواریم طی هفته های آینده در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: اتاوا همچنین برای تامین بیشتر اقلام مورد نیاز کشور در صدد انعقاد قراردادهایی با شرکتهای Precision Biomonitoring، Fluid Energy Group، Irving Oi، Calko Group و  Stanfield نیز می باشد.

 

اختصاص ۲ میلیارد بودجه

 

بر همین اساس دولت برای تامین اقلامی مانند محافظ صورت، لباس، دستگاه تنفس، کیت های تست و وسایل نمونه برداری، مواد ضدعفونی کننده دست و … در سطح عمده برای استانها و قلمروها پیش بینی کرده است.

در اوایل این ماه دولت فدرال اعلام کرد که قصد دارد با حمایت مالی از کارخانجات خطوط جدید تولید دستگاه های تنفس مصنوعی، ماسک و وسایل محافظت شخصی را راه اندازی کند.

“ماری انگ” وزیر تجارت بین الملل نیز در اوایل این ماه اعلام کرد که دولت موقتا تعرفه ها و مالیات کالاهایی را که توسط بهداشت عمومی وارد می شود را برمیدارد.

ترودو | کیت های تشخیصی کرونا | ساخت کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا