کانادا

زندگی جدید هری و مگان ممکن است به اندازه امیدشان مسالمت آمیز و پر از آرامش نباشد

PHD
PHD

هری و مگان «تورخداحافظی» خود را انجام می دهند اما...

هری و مگان «تورخداحافظی» خود را انجام می دهند اما…

زندگی جدید هری و مگان ممکن است به اندازه امیدشان مسالمت آمیز و پر از آرامش نباشد

دوک و دوشس ساسکس برای تعاملات رسمی خود از کانادا به لندن باز می گردند.

تقریباً دو ماه پس از افشاگری تکان دهنده پرنس هری و مگان مبنی بر این که می خواهند از اعضای ارشد خانواده سلطنتی جدا شوند و زندگی جدیدی را آغاز کنند، دوک و دوشس ساسکس برای آنچه که برخی آن را «تور خداحافظی» می گویند، به لندن بازگشته اند.

«تور» ترکیبی از وقایع را از جمله حمایت از تلاش های خیرخواهانه هری برای افتتاح رسمی موزه اتومبیلرانی در سرویس مشترک المنافع در «وستمینستر اَبی» را در پی خواهد داشت.

در آنجا با سایر اعضای ارشد خانواده سلطنتی از جمله مادربزرگ هری ملکه الیزابت، پدرش شاهزاده چارلز، برادرش پرنس ویلیام و همسرش کیت، بررسی های دقیق تری روی کارهای آنها انجام خواهد شد.

«پنی جونور» نویسنده زندگینامه سلطنتی شاهزاده هری گفت: «آنها قدم بزرگی در کنار گذاشتن زندگی سلطنتی برداشته اند و این چیزی است که هری می دانسته است – و من فکر می کنم که او به ویژه تا چند روز آینده احساسات متفاوتی خواهد داشت».

پنجشنبه شب وقتی هری و مگان در مراسم جوایز Endeavor شرکت کردند، همه به آنها لبخند می زدند.

جونور از طریق ایمیل گفت: «یکی از اصلی ترین کارهای هری، ایجاد انگیزه برای سربازان سابق و زنان بوده است، و این همان چیزی است که جوایز صندوق Endeavor درمورد این موضوع وجود دارد.»

جالب اینکه، این بنیاد خیریه توسط آنها (هری و مگان) و ویلیام و کیت راه اندازی شده است اما قبل ازاینکه آنها سرنوشت خود را از خاندان سلطنتی جدا کنند، از رسیدگی به امور این بنیاد دست برداشتند.

همچنین پیش بینی شده بود که مگان روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی زن نیز در یک رویداد شرکت کند.

«جونور» گفت: «حضور مگان در روز جهانی زن بازتاب بسیاری خواهد داشت.»

تصور می شود که این رویدادهای آخر هفته آخرین حضور رسمی آنها به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی خواهد بود.

مشخص نیست که آیا وقایع به طور خاص برای آن ها انتخاب شده اندیا خیر.

«جونور» می گوید: کارها، درگیری ها و دلایل آنها از ماه ها قبل برنامه ریزی شده است در هر صورت، آنها به این دلایل و تصمیمات قلبا معتقد هستند.

سرویس مشترک المنافع آنها را در رویدادها در حالی که بسیار به قلب ملکه نزدیک هستند می بیند.

فیلیپ مورفی، مدیر انستیتوی مطالعات مشترک المنافع در دانشگاه لندن می گوید: «به هری و مگان مسئولیت های اصلی در اتحادیه مشترک المنافع توسط ملکه داده شده است و فکر می کنم برای ملکه مهم است که اگر قرار باشدآنها در ایالات متحده آمریکا حضور داشته باشند، در این زمینه شرکت کنند.

برخی از این مسئولیت های داده شده سرجایشان باقی می مانند و برخی دیگر از مسئولیت ها پس از جدایی این زوج از خاندان سلطنتی سلب خواهند شد اما در نهایت برخی از مسئولیت ها و وظایف و امورخیرخواهانه خصوصی همواره باقی خواهند ماند.

به همان اندازه که ممکن است در مورد وقایع و برنامه های آخر هفته حس پایانی برای آنها وجود داشته باشد، این حس نیز وجود دارد که ملکه در صورت تمایل، درب را برای بازگشت باز بگذارد.

ترتیبات سلب وظایف و جدایی شامل بررسی وضعیت آنها پس از ۱۲ ماه است.

کارولین هریس، نویسنده و مورخ سلطنتی مستقر در تورنتو می گوید: «به روشنی راه برای گفتگوهای آینده در مورد وظایف و نقش آنها در خاندان سلطنتی باز است.»

«در ماه های اخیر تحولات غیرمنتظره در خانواده سلطنتی رخ داده است و ممکن است اتفاق های بیشتری نیز رخ بدهد.»

با این حال ، یک چیز حتمی است – بعید نیست زندگی جدید آنها، در ونکوور، آنها را از چیزی که برایشان دشوار بوده، خلاص کند.

«جونور» گفت: «در حالی که آنها ممکن است امیدوار باشند که در آینده بتوانند زندگی خصوصی تری را داشته و پشت سر بگذارند، اما تاکنون هیچ علامتی مبنی بر این که آنها برنامه ها و وظایف شان را در صلح و آرامش رها کنند وجود ندارد.»

در حالی که هری و مگان ممکن است سعی کنند از هرگونه نمایش آشکار سیاسی و سیاست جلوگیری و دوری کنند اما از دیپلماسی نرم دور نخواهند شد.

زندگی جدید | هری و مگان | مسالمت آمیز | آرامش | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا