کانادا

هاروی واینستین به جرم تعرض و تجاوز جنسی به ۲۳ سال زندان محکوم شد

هاروی واینستین به جرم تعرض و تجاوز جنسی به 23 سال زندان محکوم شد
هاروی واینستین به جرم تعرض و تجاوز جنسی به ۲۳ سال زندان محکوم شد

 

«هاروی واینستین» به دنبال محکومیت ماه گذشته بخاطر تعرض و تجاوز جنسی به ۲۳ سال زندان محکوم شده است.

«جیمز بورک» قاضی نیویورک این حکم را روز چهارشنبه به تهیه کننده برنده جایزه اسکار فیلم هایی مانند شکسپیر عاشق ، داستان عامه‌پسند و سخنرانی پادشاه، در دادگاه منهتن تحویل داد.

ماه گذشته ، یک هیئت منصفه «هاروی واینستین» ۶۷ ساله را به جرم تجاوز از نوع درجه سوم به بازیگر سابق «جسیکا مَن» «Jessica Mann» و محکومیت جنایی درجه یک علیه دستیار تولید قبلی «میریام هالی» (Miriam Haley) محکوم کرد.

هر دو زن روز چهارشنبه برای ارائه اظهارات بعنوان قربانی حضور داشتند.

«جسیکا» گفت: حس تجاوز به او فقط برای آن لحظه نیست. بلکه همیشه با او وجود خواهد داشت.

«هالی» نیز خاطرنشان کرد: «من معتقدم که اگر هاروی واینستین به وسیله این هیئت منصفه محکوم نگرد، این اتفاق دوباره و دوباره و دوباره می افتد.»

 

Tarale Wulff, Dawn Dunning, Lauren Young and Annabella Sciorra.
Tarale Wulff, Dawn Dunning, Lauren Young and Annabella Sciorra

 

چهار زن دیگر در طی محاکمه به این دو زن که در ردیف جلوی دادگاه بودند پیوستند و علیه واینستین شهادت دادند: تاراله وولف ، داون دانینگ ، لاورن یانگ و آنابلا اسشورا.

Tarale Wulff, Dawn Dunning, Lauren Young and Annabella Sciorra.

 

هاروی واینستین به جرم تعرض و تجاوز جنسی به 23 سال زندان محکوم شد
هاروی واینستین به جرم تعرض و تجاوز جنسی به ۲۳ سال زندان محکوم شد

 

«هاروی واینستین» با حداکثر ۲۹ سال زندان روبرو بوده است و تصمیم «جیمز بورک» نشان دهنده اشد مجازات و دامنه بالاتر از دستورالعمل های مجازات در نیویورک است.

این تهیه‌کننده سه سال برای محکومیت تجاوز (که حداکثر مجازات محکومیت آن چهار سال بوده است) و ۲۰ سال برای محکومیت تجاوز جنسی (که دامنه مجازات آنها بین ۵ تا ۲۵ سال بود) دریافت کرده است.

«جیمز بورک» قاضی دادگاه قبل از گفتن رأی، این جمله گفت: «اگرچه این اولین محکومیت برای هاروی واینستین است، اما این اولین جرم او نیست.»

این حکم نقطه عطف مهمی برای جنبش جهانی #MeToo درمورد آزار و اذیت جنسی است.

گروهی از دهها زن که تهیه کننده سابق را به سوء رفتار جنسی متهم کرده اند ، صبح چهارشنبه در بیانیه ای گفتند: میراث «هاروی واینستین» همیشه این خواهد بود که او یک متجاوز محکوم است.

او به زندان می رود اما هیچ زندانی نمی تواند زندگی او را خراب کند، کارهای او را از بین ببرد یا به او خسارات وارد آورد.

Time’s Up ، یک گروه خیریه است که در اوایل سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و در پاسخ به سیل اتهامات علیه واینستین و با تمرکز بر حمایت از قربانیان آزار و اذیت جنسی و تجاوز ، «شهامت و قدرت» زنانی را که در پرونده نیویورک شهادت داده اند را تمجید کرد و احساسات بسیاری دیگر که او را نیز به سوء رفتار متهم کرده بودند برانگیخت.

تینا تچن ، رئیس بنیاد تایمز آپ ، در بیانیه ای گفت: «ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که اتفاق امروز همه کسانی که مانند هاروی واینستین هستند را به خودشان بیاورد.

وی ادامه داد: «ما همچنین امیدواریم که این زنان به دانستن تأثیراتی که در فرهنگ ما داشته اند، افتخار کنند.

هاروی واینستین | جرم | تعرض و تجاوز جنسی | ۲۳ سال زندان | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا