کانادا

اعمال جدیدترین قوانین در کنترل ویروس کرونا / ناقضان قانون دستگیر و جریمه می شوند

PHD
PHD

 

اعمال جدیدترین قوانین در کنترل ویروس کرونا / ناقضان قانون دستگیر و جریمه می شوند
اعمال جدیدترین قوانین در کنترل ویروس کرونا / ناقضان قانون دستگیر و جریمه می شوند

 

از پلیس کانادا (RCMP) خواسته شده تا در کنترل بیماری کووید۱۹ با بخش بهداشت عمومی کشور همکاری داشته باشد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی؛ پلیس کانادا قرار است بخصوص در رابطه با کنترل افرادی که از خارج آمده اند و موظف به ۱۴ روز قرنطینه خانگی هستند و بنابر قوانین قرنطینه که از ماه گذشته اجرا شده همکاری داشته باشد.

روز جمعه RCMP در این رابطه گفت : با درخواست سازمان بهداشت عمومی کانادا (PHAC) مبنی بر همکاری در اجرای این طرح که از ۲۵ مارس به اجرا درآمده (تمام کسانیکه از سفر خارجی به کانادا آمده اند و باید ۱۴ روز اقدامات احتیاطی و قرنطینه را در رابطه با کووید ۱۹ انجام می دادند) RCMP دست به بررسی وضعیت افراد مشمول این طرح می زند.

 

 بررسی اولیه از راه دور

 

به گفته پلیس کانادا PHAC در ابتدا از طریق تلفن، ایمیل و یا پیامک به این افراد سرکشی می کند و در صورت لزوم ماموران RCMP برای بررسی فیزیکی به سراغ افراد می روند.

 RCMP گفت که ماموران پلیس در طی این بازدید باید علاوه بر تایید ماندن فرد در داخل منزل رعایت فاصله اجتماعی را نیز بررسی کنند.

روز جمعه RCMP با انتشار بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد که مامورین ما در زمان مراجعه به منازل با فرد صحبت کرده و او را از قوانین، لزوم پیروی از این قوانین و پیامدهای احتمالی عدم رعایت این قوانین مطلع می کنند.

 

جرایم نقدی و حبس در انتظار متخلفین

 

بنابر این بیانیه کسانی که از دستورات دوره قرنطینه تخطی کنند با ۷۵۰ هزار دلار جریمه نقدی و ۶ ماه زندانی روبرو خواهند بود.

علاوه بر این هر کسی که «عمدا یا سهوا» دیگران را «در معرض خطر منجر به مرگ یا صدمات جدی بدنی» قرار دهد مشمول پرداخت تا یک میلیون دلار جریمه نقدی و سه سال زندان خواهد شد.

به گفته پلیس RCMP بر همین اساس چنانچه افراد قوانین را نقض کنند بطور مستقیم و بدون نیاز به رای دادگاه متخلفین دوران بازداشت خود را تحت شرایط قرنطینه خواهند گذراند.

 

آخرین راهکار

 

بنابر بیانیه RCMP دستگیری افراد خاطی بعنوان آخرین راهکار مقابله با شیوع بیماری اجرا خواهد شد و ترجیح پلیس بر عدم بازداشت افراد است چراکه به این ترتیب نیروهای پلیس نیز در معرض خطر قرار می گیرند.

Brenda Lucki کمیسر RCMP در این رابطه گفت: نادیده گرفتن دستورات انزوا و قرنطینه اجباری نه تنها برخلاف قانون است بلکه شهروندان، متخصصان بهداشت و افراد آسیب پذیر جامعه را در معرض ابتلا به بیماری و مرگ قرار می دهد.

وی افزود: بطور کلی تمام کانادایی ها باید برای اطمینان از رعایت قرنطینه و فاصله اجتماعی در این طرح مشارکت داشته باشند.

قانون قرنطینه در رابطه با مسافران خارجی بعنوان یکی از دلایل عمده انتشار کووید۱۹ در کانادا آخر ماه مارس به تصویب رسید. بر اساس این قانون دولت کانادا می تواند برای مراقبت از شهروندان قوانین مربوطه را اجرا کند.

اعمال جدیدترین قوانین | کنترل ویروس کرونا | ناقضان قانون دستگیر و جریمه می شوند | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا