سبک زندگیکانادا

قاچاق جنسی هنوز مسئله ای جدی در کاناداست

Models pose at a Toronto store front window to simulate how victims are seen as profitable items
Models pose at a Toronto store front window to simulate how victims are seen as profitable items

به اعتقاد مدافعان حقوقی، صنعت قاچاق انسان با گردش مالی چندمیلیون دلاری در کانادا همچنان معضلی جدی برای زنان سراسر کشور است اما بسیاری از کانادایی ها این موضوع را سوء تفاهم می دانند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛

جدیدترین داده های آماری کانادا نشان می دهد که ۹۰ درصد قربانیان قاچاق جنسی، زنانی در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال و گاهی اوقات ۱۳ سال هستند.

به گفته “سازمان غیرانتفاعی خدمات جوانان در معرض خطر” (Covenant House Toronto) قربانیان قاچاق اغلب از طریق حلقه های بزرگ قاچاق انسان مورد بهره برداری و سوء استفاده قرار می گیرند.

“جولی نوباور” مدیر خدمات ضد قاچاق انسان در Covenant House Torontoمی گوید: در واقع قاچاق انسان یک مسئله داخلی است.

وی می افزاید: قاچاق جنسی یک معضل کانادایی است. ۹۳ درصد قربانیان قاچاق جنسی شهروندان کانادایی هستند. این اتفاق در اطراف ما رخ می دهد. بسیاری از قربانیان توسط دوستان مورد اعتمادشان مانند دوست پسرها مورد سوء استفاده قرار می گیرند و آنها اغلب باور نمی کنند که قاچاق شده اند.

Covenant House Toronto در ۲۲ فوریه طی اقدامی جدید با راه اندازی یک کمپین در رابطه با آگاه سازی در رابطه با قاچاق جنسی به پرده برداری از این معضل پرداخت.

این کمپین با نام «دختران خریدنی» در پنجره مغازه ای که زنان جوان برای فروش عرضه می شوند ایجاد شد و نشان می داد که قربانیان قاچاق کالاهایی سودآور هستند.

این کمپین شامل داستانهایی از بازماندگان مانند «کای» بود، کسی که دوست پسرش او را قانع کرده برای اینکه بتوانند با هم خانه بخرند وارد کار قاچاق جنسی شود. او حتی ماهها بدون دستمزد قاچاق سکس کرده بود.

او می گوید: اگر من می دانستم خانواده و دوستانم چقدر حامی من هستند، راه من زودتر اصلاح می شود. اگر واقعا موقعیتی را که داشتم درک می کردم و اگر واقعا می فهمیدم چه اتفاقی برایم افتاده …

 

قاچاق جنسی، مسئله ای کشوری

 

بر اساس بیانیه دولت استانی ، نوااسکوشیا با ۲.۱ قربانی در هر ۱۰۰ هزار نفر، بالاترین میزان قاچاق انسانی در کانادا را به خودش اختصاص داده است.

به گفته این دولت طی ۵ سال آینده با بودجه ای بالغ بر ۱.۴ میلیون دلار با قاچاق انسانی در مناطق هلیفکس، کیپ برتون و ساحل جنوبی مبارزه خواهد شد.

سرویس خدمات خانواده منطقه پیل – انتاریو نیز گفت: قاچاق انسانی هنوز در شهرهایی مانند برمپتون، می سی ساگا و کالدون با نرخ ۱.۱۴ نفر در ۱۰۰ هزار نفر با این موضوع درگیر است.

“دیوید کورا” یکی از اعضای تیم جنایی و قاچاق انسان در تورنتو می گوید: برخی از شهرها با توجه به میزان گردشگرانی که دارند بیش از بقیه شهرها درگیر معضل قاچاق انسانی هستند.

وی می افزاید: تورنتو یکی از قطبهای سرگرمی است بنابراین ممکن است به همین دلیل تقاضا برای فروش خدمات جنسی نیز زیاد باشد. این کارگران جنسی ابتدا توجهات را به خودشان جلب کرده و سپس قاچاق می شوند.

وی تصریح می کند: من فکر می کنم نزدیکی منطقه پیل – انتاریو به فرودگاه، افزایش جمعیت این منطقه و دسترسی آن به بزرگراههای اصلی که دارای موقعیتهای مطلوب هستند، موقعیت زیادی را در این رابطه فراهم می آورد.

دولت فدرال کانادا در سال ۲۰۱۸ با اختصاص ۷۵ میلیون دلار بودجه طرحی را برای کمک به قربانیان قاچاق جنسی در سراسر کانادا اجرا کرد.

 

آگاه سازی مردم

 

به گفته “دیوید کورا” این ابتکار با وجود تعداد زیاد قاچاق انسان مردم را برای کمک به این افراد تشویق می کند.

وی ادامه می دهد: امروزه ما بیش از پیش با مردمی مواجه هستیم که راجع به قاچاق انسان، نشانه های ورود یا عدم ورود به این گروهها سوال می کنند که نتیجه کارهای انجام شده است.

به گفته او کمپین دختران فروشی نیز در حال حاضر ۲۰۰ مصاحبه از جمله ۵۰ بامانده قاچاق انسان در سراسر کانادا جمع آوری کرده است.

“جولی نوباور” نیز معتقد است بسیاری از این بازماندگان نیازمند پیگیری و پشتیبانی عاطفی هستند.

او می افزاید: اینها وقتی صحبت می کنند از ننگ و شرم مطلع شدن مردم راجع به خودشان هراس دارند. ما باید مردم را راجع به درک درست از قاچاق جنسی آگاه کنیم تا بدانند چیست و با این افراد دلسوزانه رفتار کنند و مهربان باشند. مردم باید بدانند هیچکس نمی خواهد قاچاق جنسی شود ولی آنها حق انتخاب ندارند.

“نوباور” با اشاره به مجرم بودن قاچاقچیان جنسی در قانون کانادا، این قانون را برای محکوم کردن قاچاقچیان جنسی ناکافی دانسته و می گوید: مبارزه با قاچاقچیان جنسی نیازمند قوانین سختگیرانه تری است.

او می افزاید: مجازاتهای سختگیرانه برای افرادی که محکوم می شوند نیز فقط برای کمک، درک و آموزش بیشتر مردم، وکلا و قضات است تا بتوانند آنچه را که در شرف وقوع است درک کرده و در آینده بهتر با آن مبارزه کنند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا